Ribut dan Berseorangan - Dayang Deno

13.9.13

Ribut dan Berseorangan


Apa korang buat jika berseorangan di rumah dengan hujan lebat dan ribut?

Deno pernah hujan lebat + ribut. deno pula berseorangan di rumah.. Keadaan di luar gelap, hari pun hampir petang... berdebar juga sebab bila guruh je, bergegar rumah.. 

Deno nasihatkan, jika berada berseorangan di rumah dalam cuaca macam tu, pastikan ada lampu suluh bersama, tahu di mana tempat lilin disimpan. Mana tahu kan blackout. Kalau ribut berserta guruh kilat ni, kemungkinan blackout sangat tinggi. Jadi better bersedia.



p/s: sediakan payung sebelum hujan


6 comments:

  1. Ribut ke disana..
    Btuil dh tu.
    Stanby awal2 snang.

    ReplyDelete
  2. Btl 2 deno..slalu mgalami situasi mcm nie

    ReplyDelete
  3. kalo fae, fae konpom layan encik tenet hehe kalo x lagging. kalo connection is lagging, tido lah.

    ReplyDelete
  4. biasanya kalau ada guruh mak akak tak bagi pun guna bilik air, takleh buka tv n laptop

    ReplyDelete
  5. nad akan on laptop and dgr lagu elakkan pikir benda menakutkan ehehe

    ReplyDelete