Lembutkan Kulit Kaki Yang Kasar dengan Menggunakan Susu - Dayang Deno

24.10.13

Lembutkan Kulit Kaki Yang Kasar dengan Menggunakan Susu

Setiap orang mahukan kulit yang lembut dan bersih kan? Bukan setakat kulit muka dan badan, bahkan kulit kaki pun mesti dijaga... Deno pasti ada di kalangan kita yang mengalami kulit kaki yang kasar dan pecah.. Lagi-lagi kalau tak pakai losen pelembap kulit, mesti kulit menjadi kasar kan?

Di sini deno nak kongsikan satu cara untuk lembutkan kulit kaki yang kasar dengan menggunakan susu:)


Mula-mula.. gosok kulit kaki dengan menggunakan scrub untuk buang kotoran dan sel kulit mati, then bersihkan kuku kaki..

Panaskan susu dengan api sederhana dan bila ia dah hangat sikit, masukkan susu dalam besen dan rendam kaki korang dalam susu  hangat tu dalam 20-30minit. Selepas selesai, bilas kaki dengan air suam dan sapukan losen/ pelembap :)

Cara ini bagus dilakukan sebelum tidur. Rajin2 amalkan setiap minggu^^


p/s: guna losen/pelembap kulit pun okey ^_^



9 comments:

  1. tips yg berguna ni =) tp skarng orang suka beli losyen kt kedai je..kalau ada yg bt cmni mmg rajin la

    ReplyDelete
  2. Bagus tips ni..klu mcm sy ni kurang rajin sket nk buat mcm tu.. tp x taulah kot2 tiba2 rasa nk try buat hehe.. thanks Deno :)

    ReplyDelete
  3. org cmni mmg gila care about bdn dia
    haha
    aku pon gila care gak
    tp losyen je la

    ReplyDelete
  4. waaa... bagusnya tips ni... boleh la menyorok dalam bilik air lama skit.. hahaha.. jahat punya mama.. hahaha... ;P

    ReplyDelete