Nak Elak Gatal Anak Tekak Semasa Makan Rambutan - Dayang Deno

17.10.13

Nak Elak Gatal Anak Tekak Semasa Makan Rambutan

Kanak-kanak biasanya sukakan buah-buahan kan.. Lebih-lebih lagi buah-buahan yang ada rasa manis contohnya seperti buah rambutan. Tapi untuk yang sensitif mesti kerap jadi nak batuk sebab kulit biji rambutan ni

Jadi ada satu cara untuk dia makan dengan lebih selesa dan tak rasa gatal anak tekak


Berikan dia isi rambutan yang siap dipotong dengan mengunakan pisau. Hanya ada isi rambutan, kulit biji rambutan takde. Jadi  dia takkan gatal anak tekak lagi. Secara tak langsung, dia tak rasa nak batuk.



p/s: adam khaleef pun makan dengan cara macam ni, deno pun join sekali makan .. hihi^^



7 comments:

  1. wah sedapnya rambutan. owh mcm ni cara dia, igt kupas untuk budak2 senag nk makan

    ReplyDelete
  2. dulu makan juga mcm ni.. lepas tu malas terus makan dgn biji. hehe

    ReplyDelete
  3. yeke deno?iman rasa mkn rambutan laghi gatal tekak

    ReplyDelete
  4. suka rambutan :) tapi sekrg tak de jual lagi..

    ReplyDelete
  5. Mmg betul tu Deno.. mmg mcm tu lah cara yg sebaiknya nk elak gatal tekak.. tp klu bnyak2 nk hiris tu penat lah pulak hehee :D

    ReplyDelete
  6. makan macam ni memang sedap...tak sedar pun tau2 dah habis je

    ReplyDelete