Makan 5 Hingga 6 Kali Sehari Lebih Baik! - Dayang Deno

15.11.13

Makan 5 Hingga 6 Kali Sehari Lebih Baik!


Sebenarnya makan 5 hingga 6 kali lebih baik!


Sebabnya? Kalau kita makan hanya 3 kali sehari, kita lebih cenderung nak makan lebih banyak berbanding kalau kita makan 5 hingga 6 kali sehari..

Kita boleh makan 5-6 kali sehari tapi dengan kuantiti yang sikit. dengan membahagikan jumlah makanan kita kepada 5 hingga 6 bahagian, sebenarnya kita dapat melepaskan insulin hingga gula dalam darah stabil dan rasa lapar lebih terkawal! :)


p/s: jaga makan :)


8 comments:

  1. Berpuasa sunat selalu lebih baik. Ikut sunnah Nabi panduan terbaik..

    ReplyDelete
  2. betul jugak kan..huhu sy makan 1-2 kali sehari ja..

    ReplyDelete
  3. betul tu :)
    tapi payah nak cari waktu untuk makan sampai lima enam kali sehari.
    selalunya makan dua tiga kali je, itupun kalau ada masa.
    kalau tak, sekali je sehari.

    ReplyDelete
  4. akak pun sedang cuba jaga pemakanan.. :D badan semakin gebuss.. hihi... :D
    take care deno.. :D

    ReplyDelete
  5. Nice tips .. Selalu makan 3 kali camtu tapi lapar malam2

    ReplyDelete
  6. Oh bagus ni.. biar makan sikit2 tp bnyk kali.. thanks sharing Deno.. :)

    ReplyDelete
  7. tak sempat nak buat camtu..so akak mmg makan 3 kali sehari je

    ReplyDelete