Penyakit Musim Hujan - Dayang Deno

28.11.13

Penyakit Musim Hujan

Uhuk-uhuk... Tekak sakit, menelan perit

Tak pasal-pasal malam-malam makan aiskrim.. Tekak rasa sangat tak selesa, bangun pagi tadi pun terasa amat perit bila menelan.. Batuk-batuk sikit je, malam ni dah kurang batuk cuma tekak yang sakit..

Malam ni pula tiba-tiba selesema.. Bersin 2-3 kali, terus selesema..  Rasanya inilah penyakit musim hujan.. Selepas seminggu hujan dan cuaca yang sejuk, air yang macam ais, hari ni terasa tempiasnya dengan sakit tekak dan selesema.. Tadi badan pun panas semacam je... Harap-harap sekejap je la, dah la event PSLEM hari sabtu ni.. Alahai inilah penangan penyakit musim hujan^^


p/s: makan aiskrim malam-malam nak redakan perit di tekak

18 comments:

  1. Mudah2an x sakit lagi tekak tu nnti.. :)

    ReplyDelete
  2. take care deno. jangan lupa makan ubat ye dik

    ReplyDelete
  3. musim sekarang ni...saya dari 2 minggu lepas tak berapa betul2 sihat lagi...tinggal selsema dan batuk ni payah betol nak sembuh...semoga lekas2 sembuh ye...^_^

    ReplyDelete
  4. semoga kak deno cepat sembuh :)
    btw,doodle tu cantiklah...kak deno guna warna pastel ke? hehe :)

    ReplyDelete
  5. Very lovely illustration. comel..

    Join my giveaway? I will be giving away 2 pieces of gift certificate worth $30 from DresSale.com (online shop worldwide)

    thank you.

    Lilpink X DresSale Giveaway

    ReplyDelete
  6. SAYA ADA DENGAR JUGAK ORANG KATA, KALAU NAK BAIK SAKIK TEKAK KENA MAKAN AIS KRIM..

    ReplyDelete
  7. lol mlm-2 makan aiskrim tak sejuk ke?? hehe moga cepat sembuh ye sakit tekak..:)

    ReplyDelete
  8. aiskrim vanila aje tau..yg lain xmembantu hehe

    ReplyDelete
  9. Nampaknya, kita geng. Batuk tak habis-habis lagi. Semoga cepat sembuh ea akak :)

    ReplyDelete
  10. Asalam deeno.... Akk dah bank in rm 50 . Nape xreply email akk? msredcheesecake@yahoo.com.... Reply email akk k.... Thanks

    msredcheesecake.blogspot

    ReplyDelete
  11. erk, jgn la makan eskrem deno, minum la air suam :)

    ReplyDelete
  12. semoga sekarang nih Deno semakin sembuh yer...

    ReplyDelete
  13. sakit tekak memang perit.
    wada kalau sakit tekak bercakap dengan orang pun tak nak.
    ais memang tak boleh telan, nanti lagi perit.
    semoga cepat sembuh sis :)

    ReplyDelete