Sesal Kemudian Tidak Berguna - Dayang Deno

19.11.13

Sesal Kemudian Tidak Berguna

Pengambilan supplement tanpa discuss dgn doktor..pemberhentian ubat tanpa arahan doktor adalah tidak digalakkan sama sekali...SLE tidak hilang...tapi ianya tak aktif..harap semua faham dan jelas mengenai istilah tersebut...dan..

sesal kemudian tidak berguna! think about it!




p/s: kepada rakan-rakan LUPUS di luar sana, jangan tinggalkan ubat hospital dari doktor anda ya^^

14 comments:

  1. nak amek supplement kena hati hati sbb kita tak tau bahan dlm supplement tu ada bahan yang boleh aktifkan SLE tu balik..
    kadang akak geram jgk dgn ada org dlm PSLM tu dok hebohhhh je pasal supplemet..seolah nk suh kita ni beli..ni dah mcm nak bunuh diri laaaaa...hahahaaaa

    ReplyDelete
  2. Salam dyg..sy bru lg dlm group..bru hbskan dos pred 8 biji utk sbulan..skrg doc kurangkan 4biji for another 1 month..aritu tya doc tu ckp supplement xpe,jgn jnis herba2..kita pon amkla produk sh####..tp mmg pilih2 jnis produknye..amk yg mcm vitamin b..omega gtu je..tp bila dyg n kawan2 update pasal ni takot plk nk teruskan..sy efek join n skin..msih peringkat awal..komen sikit ye dyg..

    ReplyDelete
  3. Salam dyg..sy bru lg dlm group..bru hbskan dos pred 8 biji utk sbulan..skrg doc kurangkan 4biji for another 1 month..aritu tya doc tu ckp supplement xpe,jgn jnis herba2..kita pon amkla produk sh####..tp mmg pilih2 jnis produknye..amk yg mcm vitamin b..omega gtu je..tp bila dyg n kawan2 update pasal ni takot plk nk teruskan..sy efek join n skin..msih peringkat awal..komen sikit ye dyg..

    ReplyDelete
  4. assalam...joooom ramai2 join segmen ni... sempena cuti sekolah...
    http://ayuinsyirah.blogspot.com/2013/11/segmen-blogwalking-cuti-sekolah-bersama.html

    ReplyDelete
  5. betul tu, ada yang tak nak makan ubat sebab katanya makan atau tak makan serupa je.
    sakit tetap sakit, takde baiknya.

    ReplyDelete
  6. supaya menjadi pengajaran buat semua.:)

    ReplyDelete
  7. tu la, kan dos ubat dah ditentukan,
    kalau tinggal nanti ubat xde kesan. sakit pula maik bertambah.
    kat tempat budoxe keje pula, ada pula yg xnak buat CTscan/MRI sebab rasa dah sihat. hehe. sakit jantung bukan bole senang2 nk sembuh.

    ReplyDelete
  8. deno jaga diri elok+ ya :)

    isi tabung ford dan INTI :)

    ReplyDelete
  9. yeah betul!!
    suplement tu adalah makanan tambahan
    untuk menambah ketahanan badan..
    ubat adalah sebgai penawar..
    kalau ambil suplement ubat juga harus diteruskan..
    suplement tu hanya sebgai tambhan sahaja..

    contoh: ubat = milo
    suplement = susu pekat/ gula
    macam minum milo kosong.. = makan ubat saja
    rasa dia? ttp ada dan still ok, cuma x sedap sikit je.. tp khasiat ada dan bagus untuk kesihatan..
    kemudian tmbah sikit susu atau gula = tambah suplement
    rasa milo yg tawar tadi bertambah sedap..
    kita pon berselera minum..

    tpi jgn tmbah berlebihan..
    memudaratkan pulak..
    macam tulah contoh suplement dgan ubat..
    boley ke kita minum air gula saja atau minum susu pekat saja tanpa milo?
    tak boley kot..
    tapi minum milo tanpa susu atau gula?
    boleykan??
    so kena paham konsep suplement tu
    :)

    ReplyDelete
  10. Jika ambil apa2 mknn tambahan pun kn dapatkn nasihat doktor pakar... Semoga sentiasa sihat dan d jauhkan dr sebarang penyakit..

    ReplyDelete
  11. Lebih baik dptkan nasihat & pandangan dari yg pakar..

    ReplyDelete