Berbeza - Dayang Deno

27.4.14

Berbeza


My mum masak gulai sotong untuk makan tengahari tadi..

Tapi rasanya berbeza, berbeza daripada yang biasa ma masak. Deno komen sikit rasanya berbeza. Rupa-rupanya ma masak gulai sotong ni guna santan kotak yang masih ada balance buat kuih baru-baru ni. Biasanya ma guna santan yang dikukur sendiri, tapi tadi nak cepat, jadi guna apa yang ada.

Kalau biasa kan, gulai akan rasa lebih flavour bila guna santan yang dikukur dan diperah sendiri.. Jadi, lepas ni apa-apa nak masak buat pun mesti guna ori punya santan yang dikukur dan diperah sendiri kan ~


12 comments:

  1. waaa.. sedapnye gulai sotong ni :D

    ReplyDelete
  2. oohh dah pandai jadi pengkritik ehhh... heheh btw, aisyah pun kalau nak masak lagi suka santan kukur sendiri..drp santan kotak..hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. Komen sikit je... Sedap tapi rasa lain sikit

      Delete
  3. Wahh.. lapar pulak tengok pepagi ni.. best.. :)

    ReplyDelete
  4. selalunya ecah pon guna santan kotak..nak rasa santan yg dikukur n perah sndiri tu time balik kmpung jer la..kawasan umah ecah xde jual..

    ReplyDelete
  5. kadang2 susah juga nak dapat santan ori sekarang ni sebab nak untuk, mcm2 dicampur kat santan tuh.. santan kotak mmg sangat2 x sama ngan yg ori.. melainkan kita parut sendiri atau minta parut kat kedai ..then perah sendiri barulah terasa keaslian santan tuh. Kan!

    ReplyDelete
  6. betul tue...santan segar lagi power..hihi...

    ReplyDelete
  7. air tangan orang yg kasihkan kita lain rasanya. sebab diperah dgn kasih sayang. terutamanya ibu.. :)

    psstt.. kalau kat kilang kita tak tau keadaan pekerja2. mcam mane keadaan mentel dia, keselesaan, stress ke tak, seronok ke dgn kerja tu. hehe..

    ReplyDelete