Berbuka Puasa : Pilih Air Panas @ Berais? - Dayang Deno

30.6.14

Berbuka Puasa : Pilih Air Panas @ Berais?

Berbuka puasa.. pilih minuman panas atau berais? 


Bila bukak puasa, rambang mata bila tengok beraneka minuman berais yang dijual kat bazar ramadhan kan^^ Tapi, bagus tak minum ais untuk berbuka puasa? Deno pun kadang-kadang minum minuman berais untuk berbuka, maklum la kan dahaga sangat, bila dapat minum ais tu lega rasanyaaa... Hehehe.. Tapi kan sebenarnya better minum minuman panas untuk berbuka!

Air panas ni dikatakan boleh membantu menjaga metabolisme tubuh dan keluarkan racun yang terkumpul dan seterusnya membantu penurunan berat badan yang optimum dalam bulan puasa ni. Memang minuman panas ni bagus sebenarnya kan? Deno pun selalu baca tentang kebaikan minuman panas tu kat buku-buku kesihatan^^


p/s: suka nescafe gold panas ~


19 comments:

  1. betul air suam lebih elok utk kesihatan. salam ramadhan

    ReplyDelete
  2. didiey minum air masak je. sbb on diet. jadi kena pantang minum air manis. cukup kurma sbg pemanis mulut :)

    ReplyDelete
  3. AIR PANAS MASA SAHUR...air sejuk masa berbuka hehe

    ReplyDelete
  4. selalunya akak akan minum air suam dulu...

    ReplyDelete
  5. selalu niat nak buka ngan air panas..but mesti minum yg sejuk jugak mula2..

    ReplyDelete
  6. baru semalam aku tibai milo panaih..betui tuu..xrasa nak minum sangat dah..campoq ngan ayaq masak skit xrasa nak minum sangat dah berlainan kalau ais menjadi subjek utama kita..heheheh saja mai singgah nooo

    ReplyDelete
  7. Bru je bbuka smlm dgn nescafe pnas jgak. hehe

    ReplyDelete
  8. as salam deno..
    terbaik info yg berguna! tq :)

    ReplyDelete
  9. tapi...minuman berais tue memanggil2 la...hihi

    ReplyDelete
  10. Seriously? Haha..pasni tukar minum air panas lah dulu. Tapi ana memang suka kalau berbuka minum air sejuk. Sebab sahur minum air panas.

    ReplyDelete
  11. orang ckp berbuka dgn air panas dulu..lepas tu baru minum air ais..mcm sy ikut gak..kalau dahaga sgt bantai minum je air ais,,hehe

    ReplyDelete
  12. kita jrang minum air pnas time brbuka, hehe slalu minum air yg disejukkan,

    ReplyDelete
  13. X mampu nk beralih walau tau ais tu x elok. Haha

    ReplyDelete
  14. SAYA PANAS BOLEH, SEJUK PUN BOLEH..

    NABI KITA SUKA MINUM MINUMAN YANG DINGIN..

    ReplyDelete
  15. Hye kak deno,
    ramadhan kareem.
    saya selalu minum teh panas. Hihi.

    ReplyDelete
  16. comelnya doodle..hihi..sha biasanya minum air sjuk, xtahn ngn godaannnya..lps ni nak try minum air pns pla..kikik

    ReplyDelete