Mi Goreng Basah Tanpa Kicap Dan Garam - Dayang Deno

29.6.14

Mi Goreng Basah Tanpa Kicap Dan Garam

Bila makan mi goreng basah, style macam ni la deno paling suka.. Tanpa kicap dan garam :)


Sejak dulu deno suka macam ni. Kalau ke restoran, mesti abang yang amik order tu banyak banyak kali betul ke taknak kicap dan garam..

Mungkin sesetengah orang cakap tak sedap, takde rasa... tapi ramai tak sedar sebenarnya mi kuning tu dah masin dan ia dah ada garam dalam tu. Kalau letak kicap dan garam bertambah masin, tak bagus untuk kesihatan kan. Kicap tu pun dah masin, garam lagi.. Bertambah-tambah masin la makanan tu.. Mi ni ada rasa biasa dan tawar sikit tapi sedap!^^Garam yang sedia ada dalam mi kuning tu dah beri "rasa" pada mi goreng basah  ^_^


p/s: kurangkan masin dalam makan :)


7 comments:

  1. No no.. Ana paling2 tak suke masakan tawar. Biar masin takpe, jangan tawar. Lagi2 makan kedai, memang kene komplein..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpe makan masin tapi jangan selalu tau dear sebab masin tu penyumbang kepada banyak penyakit .. :)

      Delete
  2. oooo...baru tahu....nice sharing..

    ReplyDelete
  3. Minta order tak nak garam dan kicap kompom letak juga. Bukan nak dengar. hahaha

    ReplyDelete
  4. Hehehe..lain org lain citarasa kan?YM pulak kena ada kicap,baru rasa sedap...hihi.

    ReplyDelete
  5. sekali tgk nampak mcm mee sup td..:p

    ReplyDelete