Ingat Tak? - Dayang Deno

25.10.14

Ingat Tak?


Ingat tak.. Ingat tak?

Permainan tarik upih yang femes dulu-dulu ... Selalu main ngan sepupu2, kawan2 and kakak.. Biasanya deno duduk la.. jarang tarik sebab deno jenis kurus "keding" selalu takde tenaga nak tarik.. heee :p

Kalau lawan tarik sesama kawan lagi best kan.. Tapi kalau yang dapat tarik deno tu memang menang la sebab deno ringan.. Hihiii...  Rugi la kanak-kanak sekarang yang tak pernah permainan tarik upih... Seronokkk ... kan kan kan ^^


**kenangan yang takkan dilupakan


6 comments:

  1. pernah!! tapi bukan dahan pohon klapa.. tarik karpet yang dah buruk..haha. sape yg gemuk tu tukang tarik

    ReplyDelete
  2. haha.
    ini mainan epik.
    kalau sy memang duduk je kejenya.
    takdenya g tarik orang, asyik2 orang tarik kita.

    ReplyDelete
  3. Kenangan terindah...dah tkdelagi dah permainan macamni.....

    ReplyDelete
  4. Zaman kanak2 dulu byk kali gak main benda ni.

    ReplyDelete
  5. Best main permainan tradisional nihh.. Rugi anak2 skrg tak kenal nama2 prmainan tradisional nihh.. Mungkin dah trlalu dimanjakan dngn gajet..

    ReplyDelete