Ada Sebab - Dayang Deno

3.9.16

Ada Sebab

Hati, kalau dah terhiris susah nak sembuh. Bukan seperti luka di tangan, letak ubat beberapa hari kemudian akan sembuh. 

Saya sendiri telah disakiti oleh beberapa orang kawan sendiri, yang boleh dikatakan baik dengan saya. Mungkin saya bodoh, mudah baik dengan orang dan percaya orang. Orang pun mudah ambil kesempatan.. But, this is me. Sekali berkawan, bukan nak berkawan saja2 macam tu.. berkawaan kerana Allah. Berkawanlah dengan jujur, tidak ada hasad, bersangka baik dalam persahabatan. Apa yang berlaku pada saya... bukanlah tidak memaafkan, tapi ia tak mudah dilupakan. Sekali terkena buat saya lebih berhati-hati. Tapi syukur , bila berlaku perkara tersebut, pada masa yang sama Allah tunjukkan pada saya the real her.

Sometimes Allah wreck friendship before they wreck you.. Alhamdulillah.

Syukur juga saya,  punya ramai kawan2 yang supportive... Setiap perkara yang berlaku ada sebab... kan 



3 comments:

  1. be strong sis #siskuad #yukanduit

    salam singgah dari blog www.neezalife.com

    ReplyDelete
  2. kawan positif tu mcm sy kan? hahahaha

    ReplyDelete