Ubat

Setiap Hari

February 25, 2017,9 Comments

Setiap hari .....


Bila perhatikan semua ubat yang perlu diambil.. Sejujurnya pernah juga rasa malas, malas nak telan ubat yang banyak tu sebab rasa jemu. Dah 18 tahun dengan ubat.

Tapi mana boleh.. Tak boleh tinggal ubat sebab nanti beri kesan buruk pada kesihatan pula. Deno sendiri kalau tak ambil ubat sehari pun dah macam hantu ju-on gayanya, semua sendi sakit, nak bangun tidur pun satu badan sakit... Jadi, bila rasa malas tu paksa diri. Biasalah kadang-kadang  bila datang stress, mulalah malas, ubat pun malas nak pandang.. Tapi so far, deno okey je, masih bersama 'cekelat' tu setiap hari.. :) Syukur deno baru macam tu, mungkin ada orang lebih banyak lagi ubatnya kan.. 

Hopefully satu hari nanti ubat-ubat akan berkurangan, dan lebih baik lagi tak perlu ubat... Amin :)


You Might Also Like

9 comments:

  1. semoga dd terus tabah menghadapi dugaan ini

    ReplyDelete
  2. Ya allah.. banyaknya Deno kena makan ubat...bertabah lah ye dik..mak akak pun segenggam macam ni ubat dia...semoga allah permudahkan buat Deno..

    ReplyDelete
  3. semoga deno tabah menghadapi dugaan Allah.. be strong ye dik..

    ReplyDelete
  4. ubat apa tu deno? semoga dena tabah, ada tips untuk lari dar ubat2 tu tp kena cekal dan yakin klu betul2 nak buat...

    ReplyDelete
  5. banyaknya..adik akak dulu pun amik banyak macam ni..sampai dia dah tak tertelan..kekadang dia buang je kalau misi bagi...kalau kat rumah je mak pantau dia makan ubat sampai habis...Akak tau deno tabah orangnya...

    ReplyDelete
  6. satu jer saya nak cakap. tak perlu ambil ubat. Kerana ubatlah yang menyebabkan dayang jadi macam sekarang. Saya percayakan rawatan dengan tumbuh-tumbuhan dan makhluk-makhluk hidup. Kecuali dalam bab pembedahan, memang saya pasrah.

    .

    sebab tu bila sakit, saya tak pernah dah ambil ubat. saya tahan jer.

    ReplyDelete
  7. banyak nye ubat..dah mcm gula2.. semoga cepat sembuh.

    ReplyDelete
  8. Salam.. Tersinggah dan terbaca post deno.. Semoga deno sihat selalu.. Aminn

    ReplyDelete