Showing posts with label Cerita Lawak. Show all posts

Gelak Petang :)

 gambar hiasan

seorang bapa membawa dua anaknya menaiki motor ke kedai
jumlah di atas motor menjadi tiga orang
dalam perjalanan ke kedai
seorang pegawai polis telah menahan mereka
tetapi si bapa tidak memberhentikan motor
dia hanya memperlahankan motor sambil berkata...

"maaf encik, motor kami dah penuh.. tak boleh tumpang.."

dengan selamba dia berlalu meninggalkan encik polis...


CINDiRELLA

     Cindy tersentak, namanya dipanggil. Cindy memandang ke arah pintu di mana datangnya suara itu. Burung2 yang sedang makan di tepi tingkapnya semua terbang. Chip!Chip!Chip! Seekor burung kelicap terbang di bahu Cindy. Cindy menoleh ke arah burung itu. "Takpe, Cindy okey.. Cindy rela. Chip pergi main dulu ya.. Cindy ada kerja nak buat... "beritahu Cindy.

     
      Kakak tiri Cindy, iaitu Cindu dan Cindai sedang bercekak pinggang menanti Cindy. "Ni! gaun aku, kenapa tak basuh lagi?!" Jerit Cindu. "Mana makanan aku? Lembaplah kau ni!?" Marah Cindai. Cindy cepat-cepat mancapai baju di tangan Cindu dan kemudiannya ke dapur menyiapkan makanan Cindai. Setelah siap hidangan Cindy membawa hidangan ke meja. "Aku pun nak juga!" Cindu menjerit. Cindy ke dapur semula, dia membuka tutup periuk. Kreeekkk! Perutnya berbunyi. Cindy memegang perutnya yang lapar, dia terliur melihat sup di dalam periuk itu. Cindy menceduk sup ke mangkuk untuk Cindu namun dia tinggalkan sedikit untuk dirinya. Cindy ke depan dan memberika hidangan itu kepada Cindu. "Tak aci! Tadi Cindai punya penuh. Kenapa aku punya tak penuh! Mana periuknya." Cindu bangun dan terus ke dapur. "Ooo.. kau tinggal untuk kau la ni..Hah! Ambik ni... Hahaha!" Candu menyiram sup dari periuk ke rambut Cindy.
     
      "Cindy, awak kena melawan kakak tiri awak tu.. " beritahu cik tikus. "Cik Ti, tak apa... Cindy rela" beritahu Cindy. Setiap malam Cindy akan tidur begitu lena kerana badannya yang letih kerana di siang harinya Cindy akan membuat kerja sehingga tiada waktu untuk berehat.
      
        Pagi-pagi lagi Cindy akan bangun untuk mulakan rutin hariannya. Pagi itu ada tetamu yang datang ke rumah mereka. Rupanya utusan dari istana, utusan itu membawa perkhabaran satu majlis akan diadakan untuk semua para gadis.  Putera raja akan memilih  seorang gadis untuk dijadikan isterinya. Cindu dan Cindai tersenyum-senyum bila mendengar undangan itu. Sejak dari saat itu, mereka berdua berlumba-lumba untuk membuat persiapan ke majlis itu. "Aaa... jangan tiru gaya aku. Aku dulu yang nak pakai rantai mutiara tu. Bak sini.." Cindai menarik rantai itu sampai terputus. "Bodoh! Bak sini tu gaun aku kan.." Cindu pula menarik gaun di tangan Cindai sehingga terkoyak dua. Kemudian mereka berdua bermasam muka dan memilih pakaian dan aksesori lain.



          Cik Tikus dan Cik Kelicap mengambil baju dan rantai tadi mengubahnya dan menghadiahkan gaun dan rantai itu kepada Cindy. Cindy sangat gebira dengan gaun dan rantai yang cantik itu. Bila tiba hari itu, Cindy juga bersiap untukmengikut kakak tirinya . Namun ibu tirinya memarahinya dan tidak membenarkannya untuk pergi. "Eh, ini gaun aku. Kau jahit balik ek.. Bak sini balik!" Cindu menarik sehingga gaun itu terkoyak semula. "Rantai aku ni. mana kau dapat ni? Hish! " Cindai juga menarik sehingga putus rantai mutiara di leher Cindy. "Isk! Isk! Isk!" Cindy menangis kerana tidak dapat menghadiri majlis itu. kerana air matanya yang suci itu datanglah pari-pari. Pari-pari itu membantunya , pakaiannya yang koyak bertukar menjadi gaun cantik berwarna perak. Manakala di kakai Cindy tersarung kasut kaca yang sangat cantik.


          Cindy diiringi pergi dengan menaiki kereta kuda yang sebenarnya hanya satu magik dari Cik Tikus dan sebiji labu. Semua terpegun dan tertawan dengan kecatikan Cindy. Begitu juga dengan Putera raja yang sepanjang malam menari dengannya. Keindahan malam itu tiba-tiba menjadi kelam-kabut kerana Cindy telah berjanji dengan pari-pari untuk balik sebelum pukul 12 tengah malam. Jam sudah berbunyi, Cindy berlari menuruni anak tangga dan kasutnya tertanggal. Ting! Tong! Ting! Tong!

          "Cindy! Cindy! Cindy!" Cindy membuka mata. "Eh, bangun.Dah lambat nak pergi sekolah ni.. nanti tertinggal bas kena jalan kaki pula." Kata mak Cindy. "Cindy rela mak. Cindy relalah. Cinderella... " Cindy tersenyum sendirian. Rupanya Cindy tertidur dan bermimipi cerita Cindirella tapi sayang mimpi Cindy belum lagi habis sampai kahwin dengan Putera Raja. Cindy baring semula dan nak tidur semula. Cindy nak mimpinya sambung balik. "Cindy! Laa....  baring balik pulak. Bangun!!!!! " Jerit mak Cindy.


            "Cindirella... akulah tu....... " Senyum Cindy sendirian.

(^_^)
  

KETAWA itu SIHAT(5)



Kencing Masam Lebih Teruk


Pada suatau hari di Hospital Kota Bharu, Kelantan, seorang lelaki berusia lingkungan 70-an sedang menunggu untuk mendapatkan rawatan. Di sebelahnya duduk seorang lelaki muda juga dengan tujuan yang sama. Lelaki muda menyapa, "Pok cik ni sakit gapo?"
   "Kecing manih. Lamo doh..." Tiba-tiba kakitangan hospital kelihatan cemas dan mengusung masuk seorang pesakit yang tidak sedarkan diri. Pak cik tua tersebut bertanya orang muda di sebelahnya. "Tu bakpo pulok?" "Kecemase"
"Ohhhh... kecing mase lebih teruk dari kecing manih.. "

Kantoi

Suatu hari, Salmah ingin ponteng sekolah. Dia menelefon guru kelasnya dan menyamar sebagai ibunya.


Salmah  : Hello, adakah itu cikgu Aminah binti Ali, guru kelas tahun 6 hijau?
Cikgu    : Ya, saya..
Salmah  : Cikgu, hari ini Salmah tidak dapat hadir ke sekolah kerana sakit.
Cikgu    : Ok.. Ok...er.. boleh saya tahu siapa yang sedang bercakap?
Salmah  : Emak saya...

(^_^)

KENAPA Suka Cuti Sekolah?

Cuti sekolah datang lagi? Kenapa diaorang nie suka sangat kalau cuti sekolah? Jom ikuti temu bual khas bersama mereka......


MOHD IMAN BIN ALI (murid kelas 2 Laju)
"Memang la best cuti sekolah, tak payah buat kerja sekolah. Takpayah bangun pagi, tak payah basuh kasut, tak kena marah dengan cikgu. Semua yang tak best tu tak payah buat dah."

CiKGU ROGAYAH HANUM (guru kelas 6 Cerdas)
"Cuti sekolah masa nie lah paling ditunggu-tunggu, kitaorang para cikgu boleh tenangkan fikiran dari masalah murid-murid. Selesai dah buat soalan ujian, tanda kertas ujian.... tak payah buat apa2 tapi gaji tetap ada! "

ENCIK MOHD RAZALI BIN RAZAK (jaga sekolah separuh masa)
"Masa nie lah saya nak relaks, tak payah nak bukak pintu pagar, tak payah nak jaga pintu sekolah, takde nak layan kerenah mak bapak budak sekolah, cikgu kecik, cikgu besar... kira masa cuti sekolah nie saya menjaga diri saya je lah..."

PUAN LETHCUMI (cleaner sambilan sekolah)
"Sudah cuti ka..? Patut la itu toilet sumua bersih, tipi-tipi semua kelas tarak kotor. Sekolah kalu lapan kali jugak cuci itu tandas, sampah itu budak suka buang rata-rata. Apadia ingat saya tarak kerja mau bikin? Chit!"

TOK BAH (mudin profesional)
" Eh, sapa kata saya nie takde kena mengena dengan sekolah? Memang la tak kerja kat sekolah tapi kalau cuti sekolah nie lah khidmat saya diaorang cari. Bolah la nak tambah pendapatan.... Sebab tu saya suka cuti sekolah. DAh namanya tok mudin mesti la potong a**, kalau potong bunga tu tukang kebun!"

(^_^)

KEMALASAN Yang Wujud Di MUsim Cuti Sekolah @ Cuti Semester

  
Musim cuti sekolah muncul kembali. Di cuti sekolah ini, ada beberapa jenis kemalasan yang wujud pada diri seseorang pelajar... Siapa tu...? Korang la... Siapa lagi. Mungkin korang tak perasan, tapi lepas baca nie tentu korang perasan........

MALAS MENGAJI
Korang malas mengaji dengan memberi alasan kepada mak bapak kprang bahawasanya mengaji jugak termasuk dalam cuti sekolah. Jadi, mengaji pun cuti.

MALAS MENDENGAR KATA
Kat sekolah atau kampus pun korang malas nak dengar kata cikgu atau lecturer, musim cuti sekolah atau cuti sem pula korang malas mendengar kata orang tua yang memberi nasihat untuk kebaikan.

MALAS MENOLONG
Bila mak ayah korang mintak tolong buat keje sikit, korang dengan pantas menjawab malas dan minta adik-beradik lain yang tolong buat. 

MALAS BANGUN TIDUR
Bila cuti sekolah jew, masing2 mula la mem'buta' sampai ke petang.. Nasib baik tak bawak ke maghrib. Yang baru mula cuti semester, pandai guna alasan nak 'qada tido yang tak cukup masa study untuk final exam. So. bila stat cuti, malas bangun tido on time. Kalau boleh, nak tido satu hari.

MALAS MANDI
Dari pagi bawak ke petang sampai la kena bebel ngan orang tua... Tu pun masih malas mandi. Badan dah bau macam kambing tak masuk kandang.

MALAS MEMBACA
Buku2 bacaan, majalah atau surat khabar yang dibeli tak berubah tempat langsung.  Macam baru dibeli dikedai, tak terusik pun. Kalau buku pelajaran lagi la malas nak baca, sentuh pun tak, jeling pun tak mahu.. Cuti la katakan..

MALAS DUDUK RUMAH
Rumah punya la besar megalahkan MB.. Macam2 ada, PS berapa nak, PS3... PS4..?semua ada. Internet ada, TV ada.. tapi seminit pun  tak lekat kat rumah. Rumah cuma tempat mandi, makan dan tido... Keluar jew kejenya, malas duduk rumah.

~ Psst2, jangan malas2... (^_^)

ORANG-ORANG Yang Tak Suka Cuti Sekolah


     Cuti sekolah menjelma lagi.... Tapi bukan semua orang suka. Ada jugak beberapa golongan yang tak suka bila tiba cuti sekolah. Berikut adalah hasil temu bual....

AHMAD RAMZAN (kerani aka despatch sekolah)
"Memang la saya nie kerani sekolah, hari2 saya datang sekolah tapi bila sekolah cuti saya kena kerja macam biasa. Mana tak bengang bila tengok cikgu lambai-lambai tangan bila last day sekolah."

MOHD RAZAK (tukang kebun sekolah)
"Baru 2 hari pakcik tak datang kerja orang ingat sekolah nie zoo. Kalau pakcik cuti sekali masa cuti sekolah konpem la sekolah nie jadi hutan. Semua pakcik kena buat, tanam pokok,cabut pokok, siram pokok.."

MAKCIK TEMAH (owner kantin sekolah)
"Makcik nie orang meniaga, budak2 sekolah tu la yang beli kat makcik. Sekarang sebulan diaorang cuti, makcik nak buat apa? Takkan makcik yang jual, makcik nak beli balik..? Err... kau nak apa2 tak?"

SUKRI SAAT (driver bas sekolah)
"Sebulan diaorang cuti, sebulan saya takde kerja. Ye la, takkan la saya nak jadikan bas saya nie bas awam, siapa yang nak naik? Nak bawak teksi saya tak tau jalan, saya tau jalan nak pergi sekolah je.."

SUPARJO MARJO (penjual aiskrim di luar sekolah)
"Dah budak2 nie cuti, siapa lagi mau beli aiskrim dari wak? Tukang kebun? Jaga sekolah? Diaorang kalau beli semuanya nak berhutang. Budak sekolah nie kalau beli diaorang bayar cash. Tu yang wak tak suka cuti sekolah nie."

BIBIK (pembantu rumah)
"Waduh pak, bikin pingin saya pak... udah dikemas kotor lagi. Mana boleh pak, saya manusia bukan robot asik mau kemas segalanya. Maka pak, saya tak suka bila ada cuti sekolah. Biar terusan sekolah saya suka pak... tolong ya pak, tahun depan jangan bikin cuti sekolah lagi..."

~ Psst2, deno suka cuti sekolah (^_^)

KENAPA Tak Suka Cuti Sekolah?


     Majoriti bebudak sekolah memang suka bila ditanya pasal cuti.  Minoriti yang tidak suka mesti bersebab... antara sebab2 yang popular ialah.....

  • Sebab kena jaga adik. Selagi adik tak tidur, terpaksa la tengok-tengokkan tingkah adik.
  • Mak asyik suruh kemas rumah. Pantang bersepah sikit mesti kena kemas.
  • Kena tolong bapak berkebun, hias laman rumah, basuh keta atau macam2 lagi
  • Tak dapat nak jumpa member2 kamcing coz ramai member yang balik kampung.
  • Tak dapat duit belanja sekolah coz cuti sekolah. Ini bermakna belanja harian juga cuti.
tata (^_^)

KETAWA itu SIHAT(4)

....sambungan ketawa itu sihat3


KATOK

Pada suatu hari terdapat satu pergaduhan  antara Nik yang berasal dai Kelantan dengan Amir yang berasal dari Kedah. Pergaduhan ini berlaku semasa mereka sedang study dalam bilik mereka. Tiba-tiba, seekor lipan melintas di hadapan Amir lalu terjadilah pergaduhan antara mereka berdua

Nik   : Amir, katok tu!
Amir :  mana ada katak
Nik   : Buke katok, lipe..
Amir : Hang nie, mana ada katak!
Nik   : Bukenye katok, lipe tu!!
Amir : Hang nie. Aku dah kata tak dak katak..
Nik   : Kawe kata katok!

Pergaduhan itu berterusan sehinggalah lipan itu pergi entah ke mana. Akhirnya selamatlah lipan itu daripada diketuk oleh Amir....

BUSUK

     Aziz adalah seorang pemandu bas. Setiap hari dia  akan membawa penumpang ke destinasi sekitar Shah Alam danKL. 
   Nak dijadikan cerita, satu malam jumaat ada seorang pakcik tua terbongkok-bongkok naik bas yang dibawa Aziz. Pakcik tu itu mempunyai rupa yang amat bengis . Semasa pakcik tua itu duduk di bangku bas, pakcik tua itu asyik menunduk aje,  x pernah pandang depan. Aziz pun dah tegak bulu roma.
     Tiba di selekoh yang sunyi, Aziz terbau sesuatu yang sangat busuk. Tiba-tiba pakcik tua itu memegang bahu Aziz. Aziz terkejut dan menggeletar. bila Aziz menoleh ke belakang , pakcik tua itu tersenyum lalu berkata," Maafkan pakcik nak... pakcik terkentut... " Rupa-rupanya bau busuk itu ialah bau kentut pakcik tua itu..

AIR PANAS.. SEJUK..

Pada suatu petang, seorang pemuda masuk ke dalam sebuah restoran untuk hilangkan dahaga...

Pelayan  : Ya encik, mahu minum apa?
Pemuda : Bagi saya air teh..
Pelayan  : Panas atau sejuk?
Pemuda : Hmmm.... kalau sejuk berapa harga? kalau teh panas?
Pelayan  : Kalau teh sejuk RM1.50.. kalau teh panas RM1...
Pemuda : hmmm... bagi saya teh panas satu..
Pelayan : Okey! Tunggu sebentar ya...

Selepas 2 minit, pelayan itu pun sampai dengan teh yang panas. Pemuda yang kehausan tadi dengan serta-merta minum air teh yang panas tadi sehingga tinggal separuh.. Pelayan itu sangat terkejut dan bertanya kepada pmuda itu

Pelayan  : Encik! Kenapa minum terus mcm tu... kenapa tak tunggu sekejap bagi air sejuk sikit....
Pemuda : Eh, buat apa nak tunggu sejuk? nanti kalau teh ni sejuk, tak pasal2 kena bayar seringgit setengah!!
Pelayan  : ??????


KETAWA itu SIHAT(3)

...sambungan ketawa itu sihat2

SILAP KERETA

Di suatu malam minggu, polis melakukan satu sekatan jalan raya di tengah-tengah bandar. Seorang lelaki yang mabuk ditahan polis bagaimanapun terlepas kerana melarikan diri setelah berlaku satu kemalangan di depan mata. Polis yang menahannya pula terpaksa beralih kepada kemalangan teruk tidak jauh dari tempat dia ditahan. Keesokan harinya pintu rumah lelaki ini diketuk...

Polis    : "Awak ke mana semalam?"
Lelaki : "Tak ke mana encik, saya kat rumah sepanjang malam."
Polis    : "Betul apa awk cakap?"
Lelaki : "Betul encik. Sumpah saya di rumah saja. Kalau tak percaya tanya 'housemate' saya... "
Polis    : "Betul ker? Mari sini, keluar sekejap.Tengok.. tu kereta siapa tu..?"
Lelaki : "hahhhhhh!!!.... "(macam nak pengsan bila tengok rupa-rupanya dia tersilap bawak balik kereta polis yang sama macam kereta Wira putih dia)

POSMEN

Seorang posmen yang datang menghantar surat..

Posmen          : "Assalamualaikum.."
Tuan Rumah : "Waalaikummussalam"
Posmen          : "Ni rumah encik Sameon ye..?"
Tuan Rumah : "Ya saya."
Posmen          : "Pening kepala saya mencari alamat rumah encik ni"
Tuan rumah   : Buat susah je encik! nape tak pos je.."
Posmen          : Grrrrr...

AYAM VS JAGUNG

Seorang lelaki pesakit mental menganggap dirinya adalah jagung dan terlalu takut dengan ayam. Jika ternampak haiwan itu, dia akan lari lintang pukang kerana menyangka ayam akan memakan dirinya. Akhirnya lelaki tersebut dimasukkan ke hospital sakit jiwa. Selepas beberapa bulan, doktor pun melakukan beberapa ujian ke atas lelaki ituuntuk pastikan sama ada dia telah pulih atau pun tidak.

Doktor  : Kamu tahu siapa diri kamu sekarang?
Lelaki   : Ya doktor
Doktor  : Siapa kamu sebenarnya?
Lelaki   : Saya ini manusia doktor.
Doktor  : Ya ke.. Bukan jagung?
Lelaki   : Bukan. saya manusia.
Doktor  : Hmm... bagus. Nampaknya kamu sudah sembuh.
Lelaki   : Tetapi doktor, saya ada satu pertanyaan.
Doktor  : Apa dia?
Lelaki   : Ayam tahu tak yang saya dah berubah menjadi manusia..?
Doktor  : Pulak!

TANDA-TANDA Korang Tak Pandai Masak

http://www.emocutez.com

SATU :
Peti sejuk korang sarat dengan makanan sejuk beku yg sememangnya yang siap sedia dimasak, tinggal panaskan dalam oven jew.

DUA :
Perkara utama yang dibuat untuk memasak ialah mencari orang gaji.

TIGA :
Korang masak air dan tak tahu macam mana nak tahu air tu dah masak ke belum sebab rasanya masih sama je..

EMPAT :
Korang masih rujuk buku resepi walaupun menu yang sama pernah dimasak dah berulang-ulang kali dan korang disahkan tidak mengidap penyakit nyanyuk ker atau yang sewaktu dengannya.

LIMA :
Nak potong bawang punkorang terpaksa berfikir-fikir berpuluhan kali. nak potong bulat ke, tegak ke, melintang ke, kulit nak kupas ke atau tak...

http://www.emocutez.com

Aduiiii....... yaiii!!
tata (^_^)

Jawapan Selamat SMS


http://www.emocutez.com
Bukan taknak balas tapi ada sebab tertentu atau terlupa maka alasan lambat membalas mestilah relevan agar sesuatu perhubungan tidak renggang... Antara kat bawah nie, agak2 korang yang mana satu,,? heeeee (^_^)

KALAU YANG SMS TU ADALAH MAK ATAU AYAH

ALASAN :"Maaf la mak, ayah.... henpon dlm beg tadi. Ni baru teringat nak call tapi mak & ayah dah  SMS dulu"
SEBENARNYA : Tidur sampai pukul 12tengahari  pasal tu lambat balas SMS mak dan ayah.

KALAU YANG SMS TU KAPEL

ALASAN :"Bateri henpon habis, charger pulak tertinggal kat opis.Ni baru lepas pegi amik, lepas charge terus balas SMS awak."
SEBENARNYA : Keluar tengok wayang dengan kapel lain, takut kantoi henpon di'off'kan.

KALAU YANG SMS TU KETUA PASUKAN

ALASAN :"Petang tadi masa aku on the way nak pegi training ada orang kena langgar, betul-betul depan aku. Aku tolong hantar ke hospital, henpon kat rumah tak bawak nak SMS bagitau. Sori ye."
SEBENARNYA : Takde siapa pun kena langgar, saja malas nak pegi training. lepak kat rumah tengok DVD baru beli....

KALAU YANG SMS TU ABANG KANDUNG

ALASAN :"Tadi tu dalam bilik kuliah, henpon silent moe, mana dengar nak angkat, kalau dengar pun tak boleh nak angkat nanti kena rampas, SMS lagi la...Pasal tu la tak balas. Ni pun balas pasal break 10 minit sebelum tukar pensyarah lain."
SEBENARNYA : Tak angkat dan tak balas SMS pasa duk dating dengan kapel. Kalau abang tau la tak pegi kuliah mau kena terajang..

KALAU YANG SMS TU MEMBER

ALASAN :"Tadi aku sedang solat, tu yang lambat reply SMS engkau tu.. Sori ya.."
SEBENARNYA : Bukan solat pun, duk sibuk tengok drama indon...

~ Psst2, banyaknya alasan... ish3... 

KETAWA itu SIHAT(2)

AYAM

Selepas berjaya mencuri 3 ekor ayam, seorang pencuri segera pergi mendapatkan pembeli ayam. "saya hendak menjual ayam-ayam ini," katanya. 
    "Dari mana kamu dapat?"tanya pembeli ayam. "Saya mencurinya," jawab pencuri itu."Tidakkah kamu tahu bahawa mencuri itu salah di sisi undang-undang dan berdosa di sisi agama?"Saya tahu," jawab si pencuri,"sebab itulah saya tak mahu simpan ayam-ayam ini."

MACAM-MACAM

Situasi 1

Sam : Dah dua kali perompak yang sama datang merompak di kedai kita.
Dol  : Tu lah, aku dah cakap kat kau, jangan pasang signboard "SILA DATANG LAGI"

Situasi 2

Sam : Semalam aku nampak hantu
Dol  : Uihh! Kau terkejut tak?
Sam : Taklah. Hantu tu terkejut tengok aku!
Dol  : Mana kau tahu?
Sam : Aku tengok muka dia pucat semacam jer..

SALAH JALAN

Pak Abu, seorang lelaki berusia 80 tahun ingin memandu kereta sendiriran. Walaupun Mak Esah, isterinya menasihati beliau agar meminta pertolongan anak mereka, Syukri, namun Pak Abu masih dengan egonya. Baginya, dia masih kuatdan boleh memandu kereta.

Sedang leka memandu di jalan raya tol, tiba-tiba, telefon bimbitnya berbumyi. Rupa-rupanya Mak Esah yang menghubunginya. Isterinya memintanya supaya berhati-hati.

"Abang, berhati-hati ya. Tadi saya dengar di radio.ada sebuah kereta yang memandu pada arah yang salah di jalan tol.hati-hati bang, jangan laju sangat".

"Gila! Bukan sebuah, tapi beratus-ratus kereta ni yang salah jalan!"


tata (^_^)


KETAWA itu SIHAT

KONVOKESYEN

Hakim      : Sebelum kamu menjalani hukuman mati, apa permintaan terakhir kamu?
Banduan  : Saya ingin melihat majlis konvokesyen anak saya.
Hakim      : Baiklah, permintaan kamu itu saya tunaikan. Bila majlis konvokesyen itu?
Banduan  : Tahun ini, anak saya baru 6 tahun. Kalau akademiknya okey, kira-kira 17 tahun lagi, tuan hakim.
Hakim      : ???????

LALAT

Seorang lelaki yang bernama Osman singgah ke restoran dan memesan SUP Gear BOX. Setelah beberapa lama menunggu, akhirnya pelayan siap menghidangkan sup itu di meja. Walaubagaimanapun, belum sempat menjamah sup itu, Osman ternampak seekor lalat terapung-apung di dalam supnya. Osman berasa marah dan memanggil pelayan itu.
Osman  : Kenapa lalat ini berada di dalam sup saya?
Pelayan : Saya fikir lalat itu lapar tuan.
Osman  : !@#$%!!

BERAPA BULAN

Seorang wanita yang sarat hamil pergi ke bank untuk membayar hutang rumahnya yg tertunggak selama 3 bulan. Apabila tiba gilirannya di kaunter, pegawai berkenaan terus bertanya tentang sewa yang ingin dibayar
Wanita hamil : Selamat pagi, encik.
Pegawai         : Ya, selamat pagi. Hmm, berapa bulan ni?
Wanita hamil : Lapan bulan dah (dengan tersipu-sipu mengusap perutnya)
Pegawai         : Biar betul. kenapa lama sangat ni??
Wanita hamil : Yang encik sibuk hal saya apasal? Suka hati sayalah nak mengandung dulu ke, sekarang ke!!
Pegawai         : Eh, eh.. Puan ni nak mengamuk tak tentu pasal ni kenapa? Maksud saya tadi, dah berapa  bulan puan tak bayar sewa rumah.. Bukan pasal kandungan pun tu..!!
                    
ADIK

Seorang budak lelaki berumur 7 tahun menangis keseorangan kerana tertinggal van sekolah. Tangisan budak itu didengari oleh seorang wanita yang kebetulan melalui jalan itu. Wanita itu memujuk budak itu sehingga dia berhenti menangis.
Wanita : Kenapa menangis ni?
Budak  : Saya tertinggal van sekolah.....
Wanita : Oh, ye ke? Kesiannya.... Jom kakak tolong hantar.. Hmm, adik nama apa, adik sekolah kat mana?
Budak  : (berhenti menangis) Saya mana ada adik! Macam mana adik saya nak pergi sekolah...? 
Wanita : ?????


http://www.emocutez.com

tata (^_^)