Showing posts with label Childhood Memories. Show all posts

Childhood Memories : Pelita Buluh


Dulu-dulu...

Pertengahan ramadhan, keliling kampung orang pasang pelita menggunakan buluh... Seronok tengok pelita buluh mengelilingi rumah.. Arwah atuk pun menggunakan buluh buat pelita.. Cantik!

Sekarang macam-macam jenis pelita.. yang buluh pun ada tapi dah moden. Macam mana pun, pelita buluh memang terbaik!



p/s: jiran deno masih menggunakan pelita buluh yang macam ni... hand made! :)



Anak Patung Kertas

Selamat malam semua:)

Tadi baru habis tengok cerita mr.bean kat tv3.. hihik.. memang kelakar la.. dah banyak kali tengok pun tetap best! :)

Okeh, sebenarnya,,, deno nak tanya ni... siapa yang KENAL dan TAHU main patung kertas?

   

 

pernah main tak? haaaa.... permainan ni deno pernah main zaman deno kecik2 lagi... selalu main dengan kakak dan kawan-kawan... biasanya bila balik sekolah ada je beli yang baru.. seingat deno la.. deno memang ada banyak koleksi patung kertas ni dulu...

  


kita boleh pilih2 pakaian untuk pakaikan pada patung kertas, bukan setakat pakaian je, kasut, topi... memang deno ingat sebab dulu memang selalu main permainan ni!

wahhh.. teringat pula kenangan zaman bidak-budak... sekarang permainan ni pun deno dah lupa letak kat mana... huhu... zaman makin moden dan canggih, permainan ni pun tenggelam macam tu je... budak2 zaman sekarang mesti tak kenal patung kertas ni kan...

siapa tahu dan pernah main patung kertas ni? best kan..... :)


 p/s: terkenang dulu-dulu....^_^