Dayang Deno: INFO Lawak
Showing posts with label INFO Lawak. Show all posts
Showing posts with label INFO Lawak. Show all posts

10.12.11

Mengenali Karektor Lelaki Dari Caranya Ketawa
December 10, 2011 4 Comments
Lelaki kedekut
Ketawanya pendek-pendek, ringkas je bunyinya.

Lelaki dermawan
Berketawa sambil menabur duit kepada orang

Lelaki kurang pertimbangan
Tidak boleh berhenti ketawa

Lelaki pengecut
Lansung tak berani ketawa

Lelaki kurang ajar
Orang tengah bersedih tapi dia boleh ketawa berdekah-dekah

Lelaki lemah semangat
Pengsan mendengar ketawanya sendiri



~ Psst2, dia kelakar.. 




Reading Time:

25.10.11

Tip Nak Elak Moto Daripada Dicurik
October 25, 2011 2 Comments
Ehem-ehem... deno ada petua nie nak share... korang takut motor kena curik? Nak tau cara-cara mudah untuk mengelakkan dari motor korang dicurik?

gambar hiasan

  • Masa parking korang pancitkan tayar motor korang tapi pastikan korang bawak pam siap-siap dari rumah
  • Kalau parking kat tempat parking pun kena curi, korang parking atas pokok. Kalau kena curi jugak bukan manusia la si pencuri tu.
  • Jangan parking merata-rata tempat, pergi parking dekat kawasan balai polis. kalau hilang jugak, pencuri itu memang hebat!
  • Cari anjing garang, letak motor korang kat sebelah anjing tu. Pastikan anjing tu dah kenal korang.
  • Kunci motor pakai rantai yang paling besar dan panjang. Nak lagi hebat letak kejutan letrik kat rantai tersebut. 
  • Cari motor yang paling buruk, korang pakai la motor tu. Kalau hilang jugak korang anggap je le bersedekah...

~ Psst2, deno takde moto...


Reading Time:

23.10.11

Cara Brutal Mengatasi Tensen
October 23, 2011 6 Comments
Perhatian! Bagi mereka yang berjiwa kental dan sadis saja yang disrankan untuk peraktikkannya.

gambar hiasan


  • Mengopek kulit kelapa dengan gigi, kalau dapat kulit durian lagi terer. Usah kulit kepala orang sudah, itu dah jadi cerita lain.
  • Berjalan atas jalan tar waktu tengah hari terik tanpa pakai kasut atau selipar... ngehehe..
  • Melakukan aksi lagak ngeri seperti terjun dari balkoni rumah... tapi pastikan dari tingkat satu je la, kang tak pasal2 masuk spital pulak..
  • Menggigit bijik buah langsat sebanyak 10 bijik. Dijamin rasa kelat tu dapat mengatasi tekanan yang dihadapi.
  • Menggenggam bara api biar jadi abu... nanti bolehlah korang berkawan dengan Abu ajak roda kampung.

~ Psst2, brutal ke? ekekekk... (^_^)


Reading Time:

13.10.11

Tanda-Tanda Korang Memang Sengal
October 13, 2011 2 Comments
           Jikalau ada salah satu antaranya korang lakukan maka tak boleh diragukan lagi yang korang seorang yang sangat-sangat sengal atau dalam bahasa omputihnua "annoyed" okeh!  

  • Mencarut dan mencarut pasal aiskrim yang korang order tak panas. Pleaseee la, tak lawak okeh!
  • Bawak anak-beranak mencuba makanan dan minuman yang dipromosi tapi korang sekelurga dah tahap membeal tanpa segan silu, bukan tahap rasa dah..
  • Lepas cashier dah scan kesemua barang yang penuh satu troli banyaknya itu,  korang maklumkan yang korang dah berubah fikiran lalu tak jadi beli.
  • Beratur kat barisan untuk pembayaran tak melebihi sepuluh barangan sedangkan barang setroli banyaknya, dah tu buat muka nak kena ludah. Konon2 tak faham bila ditegur.

~Psst2, sengal ke? deno sengal2 badan waktu sejuk.. heee (^_^)



   
Reading Time:

10.10.11

Kaitan  Mati Dengan Tidur
October 10, 2011 2 Comments
             Emm.... Tetiba badan nie panas malam nie... nak demam la tu.... malas nak makan penadol, asyik makan ubat je tapi demam jugak! Ehem2... Tak tahu korang fahan ke tak entry nie... Kalau tak faham, buat2 faham je la ek... hehe... kaitan mati dengan tido


  • Kalau jenis suami yang gatal (orang ganu panggil lelaki gatal miang... ialah gelenya), kalau yang jenis mengigau mesti takut nak tido kat isteri coz takut tersebut-sebut nama kekasih masa tido.. Sure mati kena terajang dek isteri ket sebelah...
  • Ada jugak orang takut mati dalam tidur  lalu cuba menahan diri dari tidur, akibatnya tertidur di tempat kerja akibat tak cukup tido.
  • Mati-mati ingat tengah bermimpi walhal tidur pun belum lena lagi... Nie kes berangan lebih...
  • Orang jenis tido mati biasanya kencing di tilam.
  • Matilah kalau kencing di tilam. mesti kena marah lainlag korang tu masih budah bawah umur

~ Psst2, deno tido-tido ayam...






Reading Time: