Showing posts with label Ketupat. Show all posts

Basi jugak!

            Lepas buat ccpd, terus je blogwalking sekejap sebelum sambung wat keje.. huhu... keje2 jugak, nak pegi jugak blogwalking kat dua tiga blog peberet deno.. hari nie blog kaklydia cerita pasal basi... kesian kaklydia, asyik dapat kuey basi je... kalau nak tahu kisahnya tekan SINI ya..

Ha... kaklydia citer pasal kueh basi ni kan, deno pun nak citer pasal basi jugak.. Semalam ngidam nak makan ketupat .. Jadi, abah beli ketupat tapi yang rebus punya. Deno sebenarnya lebih gemar dan biasa yang goreng tapi abah dah beli kan, deno pun makan je la lepas berbuka.. Ditambah pula ada rendang daging, dah la rendang tu peberet jugak... Lagi la bertambah selera nak makan ketupat tu...

(google)

Deno nie bukan biasa makan ketupat rebus.. Jadi tak berapa tahu dah basi ke tak.. Masa mula-mula bukak kulit ketupat tu memang dah rasa melekit-lekit, tapi deno tak tahu la basi ke tak, ingatkan yangg rebus memang macam tu.. Jadi, lepas bukak tu terus makan ketupat  bersama rendang daging..

Tiba-tiba, ma deno datang nak makan jugak... Pastu ma bukak kulit tu terus ma berhenti dan beritahu ketupat tu dah nak basi.. Bila dah melekit tu tandanya dah tak elok! Apa..?! Terkejut cipan deno... nasib baik tak jadi cipan! Deno dah termakan satu ketupat tu... Apa boleh buat, dah selamat dalam perut pun.. Mula tu berdebar jugak takut2 sakit perut... pastu, terus minum air panas! Lepas setengah jam.. nasib baik takde apa-apa... hehe...

~Psst2, nasib baik tak sakit perut....