Dayang Deno: Mi Goreng Basah
Showing posts with label Mi Goreng Basah. Show all posts
Showing posts with label Mi Goreng Basah. Show all posts

29.6.14

Mi Goreng Basah Tanpa Kicap Dan Garam
June 29, 2014 7 Comments
Bila makan mi goreng basah, style macam ni la deno paling suka.. Tanpa kicap dan garam :)


Sejak dulu deno suka macam ni. Kalau ke restoran, mesti abang yang amik order tu banyak banyak kali betul ke taknak kicap dan garam..

Mungkin sesetengah orang cakap tak sedap, takde rasa... tapi ramai tak sedar sebenarnya mi kuning tu dah masin dan ia dah ada garam dalam tu. Kalau letak kicap dan garam bertambah masin, tak bagus untuk kesihatan kan. Kicap tu pun dah masin, garam lagi.. Bertambah-tambah masin la makanan tu.. Mi ni ada rasa biasa dan tawar sikit tapi sedap!^^Garam yang sedia ada dalam mi kuning tu dah beri "rasa" pada mi goreng basah  ^_^


p/s: kurangkan masin dalam makan :)


Reading Time: