Showing posts with label Pengat Durian. Show all posts

Kenyang Juga Kan?


Tengahari ni makan pengat durian^^

Durian masih banyak. Dah bosan makan durian biasa2, ma buat pengat durian pula.. Ma buat banyak juga, untuk nenek sekali.. Pengat durian ni bila makan bersama pulut memang awesome kan? Kalau tak tambah pulut dan pengat tu tak sah..!

Makan pengat durian bersama pulut pun kenyang juga :)


*kaklong, abanglong, kak obie, abangfik and kakhanna sila jeles.. hahaha :p


p/s: tak lama lagi tamatlah musim durian :p


Pengat Durian


Sekarang musim durian..

Kat dapur tu banyak betul durian.. Last pagi tadi bunyi durian jatuh.. bedebuk! bedebuk! Terus deno beritahu kakngah minta tengok.. Tak jauh pun belakang rumah je... Memang ada dua biji durian lagi! Dah boleh bukak gerai jual durian ni! hehe

Tengahari tadi, deno baru je sebut rasa nak makan pengat durian pada kakngah, malam ni dapat makan.. ibu abangngah ada buat pengat durian... Tercapai juga hajat nak makan tadi :)



p/s: pengat durian bersama pulut... habis satu mangkuk :)