Showing posts with label Snowdrop Cloth pad. Show all posts

Snowdrop Cloth Pad Yang Selesa Dan Mengurangkan Risiko Kanser Di Kalangan Wanita

Deno dulu pun tak tahu tentang perkara ni tapi dapat tahu lepas baca info-info di internet, akhbar dan juga majalah-majalah kesihatan..... Tahukah anda bahawa tuala wanita diperbuat daripada bahan buangan kitar semula / pulpa kayu?

Kebanyakan tuala wanita (dan tampon) diperbuat dan dilunturkan dengan sebatian klorin yang mengandungi sisa organo klorindan karsinogen yang diketahui - dioksin!EPA AS telah menamakan dioksin sebagai karsinogen paling berbahaya diketahui oleh sains. Kajian EPA pada tahun 1996 mengaitkan pendedahan dioksin dengan peningkatan risiko bagi endometriosis (jangkitan padalapisan uterus). EPA telah merumuskan bahawa orang yang mengalami pendedahan yang TINGGI terhadap dioksin mungkin berisiko menanggung kesan lain yang boleh:

* Melemahkan sistem imun.
* Meningkatkan risiko panyakit radangan pelvik.
* Mengurangkan kesuburan dan kesukaran mendapatkan anak.
* Berkemungkinan menganggu perkembangan janin dan kanak - kanak (bagi perempuan hamil).


Dalam ujian di luar Negara, tuala wanita telah didapati mengandungi 400 bahagian trillion (bpt)dioksin. Walaupun industri kertas telah menetapkan paras sedemikian adalah terlalu rendah untuk menimbulkan sebarang masalah kesihatan, kajian-kajian telah menunjukkan dioksin berpindah dengan mudah daripada produk kertas. Ikan dan hidupan liar lain telah mati selepas pendedahan kepada doskecil sebanyak 38 bahagian per quadrillion dioksin.Secara purata, wanita menggunakan kira-kira 15,000 tuala wanita sepanjang hayatnya. Kesan pendedahan berterusan kepada dioksin yang selamanya tersimpan dalam sel lemak mungkin menjadi kumulatif dan boleh membawa maut. 


Untuk membuat tuala wanita, setiap pulpa kayu pada mulanya direndam didalam air, didalam besen besar. Kebanyakan bahan kimia dan pewarna yang diperlukan, dimasukkan pada peringkat ini. (Pulpa itu kemudiannya digeser dan diberus serta dimasukkan dengan udara untuk menggebukannya). Sesetengah tuala mengandungi rayon tambahan yang juga berasal daripadakayu untuk penyerapan tambahan. Serat didalam kayu dilarutkan didalam larutan kaustik, dipancut kedalam jet haus didalam air berasid. (Campuran itu kemudiannya membeku dan mongering menjadi gentian lebih panjang). Proses bahan kimia termasuk "de-inking" bahan yang dikitar semula,membasuh dengan bahan pencuci dan meluntur. (Akibatnya sesetengah bahan kimia yang digunakan kekal didalam tuala wanita). Bahan penambah juga digunakan untuk menambah sifat tuala wanita itu. Ini termasuk agen penyerap dan agen tahan basah - seringkali digunakan polysorbate dan urea formaldehid.Pelunturan selanjutnya melibatkan klorin mungkin berlaku untuk menambahkan keputihan. Ia berbahaya dan boleh meningkatkan risiko kanser di kalangan wanita






Mengikut kajian dan perbandingan kan, wanita zaman dulu tak menghidap barah pangkal rahim sebab mereka tak guna tuala wanita tapi mereka menggunakan kain! Kat sini, deno nak beritahu Snowdrop Cloth Pad ada alternatif daripada pengunaan tuala wanita biasa! :)

Apakah Pad Kain?
Pad kain(biasanya dipanggil 'Cloth Pad') adalah alternatif kepada pad pakai buang yang boleh diguna semula. Pad kain adalah mesra alam, boleh diguna semula selama bertahun-tahun, menjimatkan kos, serta mempunyai manfaat kesihatan yang baik. Secara amnya ia terdiri daripada lapisan fabrik menyerap (seperti kapas, organik dan juga sintetik) yang berfungsi untuk menyerap aliran darah semasa haid dan juga nifas bagi yang bersalin. Pad kain juga lebih bersih dan tidak menyebabkan bau seperti pad pakai buang.
Apakah Pelapik Kain?
Pelapik(biasanya dipanggil 'Cloth Liner/Pantyliner') digunakan secara meluas sebagai lapisan di atas seluar dalam untuk menampung keputihan dan kencing yang tak disengajakan. Ia direka untuk kegunaan harian sesuai untuk keputihan yang ringan ke berat, aliran haid yang ringan, dan kencing yang tak disengajakan bagi golongan yangjantung dan kencing manis. Malangnya, pad pakai buang mengandungi kesan dioksin akibat proses pelunturan.

Kenapa katakan tidak kepada pad pakai buang?
Pad pakai buang diperbuat daripada pulpa kayu ataupun seringkali kertas kitar semula. Kertas kitar semula diluntur semasa pemprosesan supaya menjadi putih. Namun begitu, proses pelunturan dengan agen klorin ini menghasilkan sejenis bahan kimia sampingan yang bernama dioksin. Dioksin adalah bahan karsinogenik, yakni ia boleh mengakibatkan kanser. Mengikut National Institute of Environmental Health Sciences of U.S., individu yang terdedah kepada tahap dioxin yang ketara berisiko tinggi untuk mengidap penyakit kanser, masalah mandul, penyakit
Kepada yang baru berkenalan dengan tuala wanita daripada kain, berikut adalah perbezaan bagi setiap jenis pads. Itu gambaran bahagian dalamnya, di bahagian luarnya terdapat corak-corak menarik! :) Selepas dipakai, boleh dicuci,dikeringkan dan diguna semula.. mudah & menjimatkan wang untuk jangka masa panjang..


Kenapa perlu pilih pad kain Snowdrop?

Pad kain Snowdrop ialah pad semua dalam satu yang direkabentuk supaya selesa dan mudah untuk digunakan.
  • Dengan lapisan penyerap yang diperbuat daripada mikrofiber yang anti-bakteria untuk menyerap kelembapan empat kali berat asalnya.
  • Pad dan pelapink kain Snowdrop telah direka untuk melekap dengan baik tanpa mengerutkan seluar dalam anda, terutamanya bahagian di belakang untuk perlindungan yang lebih baik dan selesa sepanjang hari.
  • Pad dijahit bahagian atas di sekeliling, dan bukan dijahit tepi seperti kebanyakan pad kain yang lain (jahit tepi lebih cepat dan lebih murah) tetapi juga tidak tahan lama (lebih mudah ditarik terutamanya jika dimasukkan ke dalam mesin basuh).
  • Lapisan penyerap dan atas dijahit bersama di tengah-tengah untuk memberi kesan yang nipis, kemas dan selesa. Lapisan kalis air tidak dijahit di tengah bagi mengelakkan tembus dan kebocoran.
  • Ianya hanya menggunakan fabrik import yang berkualiti tinggi, fabrik khas ditempah seperti mikrofiber yang anti-bakteria, nilon bersalut PU untuk memberi prestasi yang maksimum, fungsi dan ketahanan kepada semua produk. Kedua-dua mikrofiber anti-bakteria dan nilon bersalut PU adalah diperakui Oeko-Tex Standard.
  • Mutu kerja yang berkualiti, setiap satu daripada pad kami adalah buatan tangan dengan cermat dan terperinci untuk kualiti yang konsisten.
  • Snowdrop menawarkan pilihan corak yang pelbagai dan rekabentuk yang sesuai dengan jiwa dan perasaan setiap wanita.
  • Fabrik bercorak yang digunakan diimport khas dari pereka kain kapas USA yang bermutu tinggi, tidak mudah luntur dan tahan lasak.
  • Harga yang berpatutan dengan kualiti yang tidak berkurang, jika dibandingkan penggunaan jenis fabrik yang lebih kurang sama, harga dan ukuran saiz dengan pad kain lain di pasaran, jenama Snowdrop adalah antara yang termurah anda akan jumpa.










Pad kain Snowdrop menyediakan pad yang pelbagai rekaan dan saiz! Malah ia juga selesa digunakan dan boleh mengelak kebocoran. Selain daripada tu, terdapat juga tempat menyimpan clothpad iaitu Wetbag  :) 

Wetbag berfungsi sebagai tempat menyimpan clothpads sewaktu bekerja atau di luar rumah.  Selepas guna, boleh terus bilas clothpad dan simpan dalam wetbag. Apabila di rumah boleh terus direndam clothpad di dalam air sabun seketika, kemudian cuci dan bilas bersih. Wetbag ni kalis air di dalamnya. Sehelai wetbag boleh memuatkan 3-5 helai clothpads/9 helai clothliner.Ada 4 warna berbeza. 


Penggunaan pad kain Snowdrop telah popular dan mendapat permintaan yang makin tinggi! Buktinya Snowdrop makin dikenali dan permintaannya makin meningkat dari sehari ke sehari .. Semakin ramai orang sedar tentang kepentingan penggunaan pad kain :)


Beberapa testimoni daripada pelanggan


Photo: [Testimoni]

Bagi wanita yang kulitnya ada alahan atau sering gatal gatal bila guna pad biasa, meh la try pad kain pulak. Material fabrik daripada minky yang lembut dan selesa serta mudah dicuci.

#PakejPercubaan mengandungi sehelai pantiliner + sehelai slim + sehelai maxi + sehelai nightlong.

Harga RM106 termasuk postage. ^_^

Photo: [Testimoni]

Pagi pagi tengok phone, ada masej kat Whatsapp. :)
Alhamdulillah . Semua feedback yang menyeronokkan. 

Tahniah kerana bertukar kepada CP. :)

Photo: [Testimoni]

Ramai mahasiswi telah bertukar kepada clothpads. Selain untuk elak risiko sakit puan, ia utk tujuan penjimatan. 
Dapat elaun/biasiswa, peruntukkan sedikit untuk clothpads, dan tak perlu beli pad pakai buang atleast hingga habis belajar. Pergi kuliah pun tenang tanpa risau bocor atau masalah senggugut.

-Ika, UITM SHAH ALAM-

Haaaaa... Berita gembira untuk anda semua sebab ...................... sekarang sedang berlangsung PROMOSI APRIL 2014!!!!!!!!!

FREE WETBAG DAN SEHELAI PANTILINER LIMITED EDITION.

BELIAN SECARA RUNCIT MELEBIHI RM150 FREE PANTILINER LIMITED EDITION.

BELIAN SECARA PAKEJ MELEBIHI RM200 FREE SEHELAI WETBAG BERHARGA RM22.

BOLEH BOOKING UNTUK MUSIM GAJI.
PROMOSI TAMAT PADA 30 APRIL 2014
klik gambar

Anda tunggu apa lagi??? Jom dapatkan sekarang pad kain Snowdrop !!


Contact : CIK AMILA ( 013-2512634 )