Showing posts with label Straw. Show all posts

Straw


Teringat masa sakit hari tu, minum air pun pakai straw...

Hari ni nak cerita pasal straw
kalau kita ke restoran di mana-mana pun
kalau minum air berais mesti guna straw kan

*korang terus minum tak?
kalau deno... tak minum terus
deno mesti pegang dulu straw tu
tutup bahagian atas yg kita nak minum tu dengan jari
biasanya air tu akan terperangkap sikit dalam straw
deno angkat straw tu keluarkan dari gelas
then terbalikkan straw tadi.. letak atas tisu bersih
lepaskan jari yang tutup straw tadi..
air yg terperangkap sikit tadi akan mengalir keluar melalui straw ke atas tisu

tahu tak kenapa deno buat macam tu?
deno nak memastikan semua ruang dalam straw tu bersih
sebelum deno minum air tu...
mungkin dalam straw ada debu halus yg kita tak nampak
jadi...bila buat macam tu....
semua ruang dalam straw tadi 
dicuci dengan air yg mengalir tadi...

lastly, minum!!!^^




...p/s : deno suka minum ribena dan barli lemon