Showing posts with label Tanglung. Show all posts

Tanglung


Selamat malam semua :)

Tak lama selepas berbuka, adam nak main sangat mercun poppop tu.. orang panggil mercun bawang sebab bentuknya macam bawang.. betul eh? entah la tapi tak bahaya..

baling je then bunyi la "pop" yang agak kuat.. deno takut sikit.. hihik.. adam yang kecik tu tak takut, dia main baling-baling je.. yang kelakar bila jatuh kat kaki deno  menjerit jugak la... hahaha.. padahal takde apa-apa pun.. takut je lebih.. adam siap ketawa kat cikcu dia ni... grrr

sambil main tu abangngah pasang tanglung.. 

              macam-macam warna

comel juga tanglung ni kecik2 je... 
tak banyak pun.. 

gantung kat pokok palm

sekejap je..  setengah jam then simpan balik.. 
sebabnya lilin kecik dah padam.. hihik...


p/s: pasang suka2 :)